28.02.2020

Nowe hybrydy w ofercie Suzuki!

Suzuki wprowadza do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.

Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Pierwsze egzemplarze Vitary Hybrid i SX4 S-CROSS Hybrid są już dostępne w polskich salonach. Na początku kwietnia dołączy do nich Swift Sport Hybrid.

Najważniejsze informacje techniczne:

Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid zużywa mniej paliwa o 19%*, 21%* i 16%* niż w wersjach z silnikiem K14C.

*Dane w oparciu o metodę pomiarową NEDC.

Uzupełnianie momentu obrotowego
Gdy potrzebne jest rozwinięcie maksymalnej siły napędowej, urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny generuje dodatkowy moment obrotowy. Dzięki temu zapewnia natychmiastową reakcję już przy niskim zakresie obrotów, kompensując opóźnienie powstałe pomiędzy otwarciem przepustnicy a reakcją silnika.

Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością obrotową silnika spalinowego, moment obrotowy jest kompensowany przez urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny. Dzięki temu poprawia się płynność jazdy i zmniejsza zużycie paliwa.

Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną prędkość obrotową silnika spalinowego powyżej biegu jałowego, bez konieczności dawkowania paliwa, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

03.03.2020

Nowy Ignis Hybrid - kultowy wygląd, bogate wyposażenie i oszczędny układ napędowy

Suzuki Ignis Hybrid umacnia swoją pozycję jako jedyny dostępny na rynku ultrakompaktowy SUV. Samochód delikatnie zmienił wygląd, w ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia i dodatkowe wyposażenie, a pod maskę trafił zmodernizowany silnik z układem mild hybrid 12V SHVS.

Dowiedz się więcej
28.02.2020

Suzuki wprowadza model Swift Sport Hybrid

Suzuki wprowadza do oferty model Swift Sport Hybrid z nowym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) połączonym z układem mild hybrid 48V SHVS.

Dowiedz się więcej
28.02.2020

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid debiutuje w polskich salonach

Suzuki przedstawia model SX4 S-CROSS Hybrid z nowym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) wspomaganym przez układ mild hybrid 48V SHVS.

Dowiedz się więcej
28.02.2020

Suzuki Vitara Hybrid już w polskich salonach

Suzuki wprowadza do polskich salonów model Vitara Hybrid wyposażony w nowy silnik 1.4 BOOSTERJET (K14D) współpracujący z układem mild hybrid 48V SHVS.

Dowiedz się więcej